Czy są samochody bardziej kobiece

Badania z ostatnich lat pokazują, że więcej nowych aut kupują kobiety. W Niemczech udział kobiet decydujących się na nowe auto wzrósł na przestrzeni dziesięciu lat o 4%. Zakłada się, że w 2020 roku ma przekroczyć 40%. Kobiety jako nabywcy aut zostały już dawno dostrzeżone przez producentów. Stały się dla nich bardzo ważną grupą docelową. Ponadto specjaliści przyznają, że kobiety mają znaczący wpływ na mężczyzn przy wyborze samochodu. Statystycznie panie kupują pojazdy mniejsze. Nie są przesadnymi fankami samochodów sportowych czy limuzyn wyższej klasy – oczywiście także statystycznie. Wyraźnie też widać, że jedne marki samochodów są chętniej wybierane przez kobiety, a inne przez mężczyzn. Kobiety preferują marki, które kojarzą się z praktycznością za niewygórowaną cenę. Warto zauważyć, że kobiety trudniej przekonuje się do zakupu samochodu, ponieważ biorą pod uwagę więcej czynników, niż mężczyźni. Ci ostatni skupiają się na kilku znaczących dla nich atrybutach. Kobiety zwracają także uwagę na bezpieczeństwo samochodów, co z kolei jest mniej istotne dla panów. Podstawowe wymagania kobiet wobec ich samochodów to niezawodność. Auta, które się psują szybko wymieniane są na inne. Samochód ma kobiecie służyć w sposób nie wymagających większych ingerencji. Producenci samochodów bogaci w szczegółowe badania na temat preferencji pań przedstawiają konkretne modele jako auta wybitnie polecane dla kobiet.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.